PORADY NA BLOGU

Spędzanie wolnego czasu w ciąży – 7 (i więcej) pomysłów na relaks dla przyszłych mam

Ofert biur podróży, hotelów, pensjonatów i innych miejsc, w które można się udać jest bez liku. Dlatego postanowiliśmy skupić się na propozycjach spędzania wolnego czasu, które nie wymagają szczególnych nakładów i ściśle określonej liczby wolnych dni. Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie: „Co można robić gdy jest się w ciąży?”.

Propozycje dla przyszłej mamy w dobrej formie

Jeśli Twoja ciąża przebiega prawidłowo, czujesz się świetnie a lekarz nie widzi przeciwwskazań, wolny czas możesz wykorzystać na sport. Aktywność fizyczna pomoże Ci w utrzymaniu dobrej formy i samopoczucia. Oto kilka możliwości:

1. Pływanie i zajęcia na basenie

    Pamiętając o zachowaniu środków ostrożności i odpowiednią higienę, możesz wykorzystać możliwości jakie daje basen. Pływanie to nie tylko dobry sposób na odciążenie kręgosłupa ale także doskonała forma relaksu.

    Jeśli nudzi Cię pokonywanie tego samego toru wiele razy, możesz wybrać specjalne zajęcia fitness w wodzie dedykowane kobietom w ciąży. Skorzysta na tym Twoje ciało, a przy okazji stworzysz okazję do nawiązania nowych znajomości z innymi przyszłymi mamami.

    2. Fitness dla ciężarnych

          Inne propozycje zajęć sportowych dla kobiet spodziewających się dziecka znajdziesz w ofertach klubów sportowych i szkół tańca. Mogą to być: joga, zdrowy kręgosłup a także taniec. Wybór jest duży. Jeśli masz kłopoty z podjęciem decyzji, skorzystaj z opcji, która umożliwia wypróbowanie zajęć różnego typu.

          fot. depositphotos.com

          3. Spacery

            Jeśli nie chcesz zamykać się w 4 ścianach, możesz aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Zależnie od samopoczucia i pogody, wybierz krótkie lub długie spacery. Nie lubisz samotnych przechadzek? Zorientuj się czy inne mamy z Twojej okolicy mają ochotę się przyłączyć. Nie masz znajomych w ciąży? Poszukaj grup w Internecie. Często młode mamy poznają się w ten sposób i znajdują towarzystwo na spacery.

            4. Relaks w kawiarni

              Jeżeli lubisz spędzać czas w towarzystwie, w miejscach, gdzie „coś się dzieje”, zajrzyj do kawiarni. Wybierz te przeznaczone dla rodziców z małymi dziećmi, jeśli chcesz spróbować nawiązać nowe znajomości. Stworzysz okazje do poznania doświadczeń innych rodziców. Często tego typu miejsca organizują specjalne spotkania dla przyszłych i obecnych rodziców, aby ułatwić wzajemne poznanie i wymianę doświadczeń.

              Propozycje dla kobiet w ciąży wymagającej ograniczenia aktywności

              Jeśli nieco gorzej się czujesz lub musisz szczególnie na siebie uważać z powodów zdrowotnych, zrezygnuj z częstej i wymagającej aktywności fizycznej. Nie oznacza to, że masz bezczynnie leżeć w łóżku (a nawet jeśli jesteś w tak trudnej sytuacji, także możesz zadbać o urozmaicenia). Poszukaj form spędzania wolnego czasu, które pasują do Twojej sytuacji.

              5. Aktywność fizyczna w ograniczonym zakresie

              Dobrym wyborem mogą być krótkie spacery połączone z czytaniem na świeżym powietrzu (na ławce w parku lub w hamaku w ogrodzie) lub częstymi przerwami na odpoczynek na ławce i „pogaduszki” z koleżanką.

              Niektórym kobietom – zwłaszcza tym, które do tej pory żyły bardzo dynamicznie – zajmuje trochę czasu zanim nauczą się funkcjonować w wolniejszym tempie. Jesteś jedną z nich? Nie martw się, przestawisz się. To świetny trening cierpliwości i nauka cieszenia się drobnymi przyjemnościami.

              fot. depositphotos.com

              6. Nadrabianie zaległości

              Jeśli należysz do mam, które muszą wyjątkowo się oszczędzać, możesz skupić się na nadrabianiu zaległości w czytaniu książek, magazynów i oglądaniu ulubionych seriali. Oto kilka przykładów:

              Wykorzystaj czas na naukę

                  Pomyśl o tym, na co do tej pory nie starczało Ci czasu. Nauka języka obcego – powtórka już znanego lub poznanie zupełnie nowego – może sprawić Ci wiele radości. Nie musisz wychodzić z domu. Skorzystaj z kursów on-line, e-booków lub konwersacji przez Skype’a. W ten sposób możesz ukończyć także inny rodzaj kursu – hobbystyczny lub zawodowy.

                  Kreatywne zadania – rozwijanie hobby

                    Jeśli umiesz robić na drutach, szydełkować, szyć – to świetny moment na rozwijanie Twoich zdolności. Nie umiesz? Możesz zacząć nowe hobby. Wykorzystaj filmy pokazowe dostępne w Internecie lub zapisz się na kurs stacjonarny. Może okaże się, że odkryjesz w sobie nieznane wcześniej zdolności.

                    7. Praktyczne z pożytecznym

                    Fascynują Cię piękne wnętrza? Wciel się w rolę projektantki, poszukaj inspiracji i ciekawych rozwiązań na stworzenie przestrzeni dla dziecka. Połącz przyjemne z pożytecznym i zadbaj o to, by kącik do spania i przewijania był nie tylko wygodny ale także ładny.

                    Bez względu na swoje samopoczucie, zastanów się co sprawia Ci radość, czego chciałaś się nauczyć lub na co dotychczas nie miałaś czasu i zamień „nie mogę nic robić” w „mam czas na…”. Zajmij się tym, na co masz ochotę w ramach dostępnych możliwości. Aktywnie i dynamicznie lub uważnie i spokojnie – działaj w sposób jaki jest w tej chwili możliwy i w taki, który sprawia Ci najwięcej radości. A może jesteś na etapie, gdy cały czas czujesz się senna i zmęczona? Wolny czas wykorzystaj na sen i wypoczynek.

                    Na blogu znajdziesz także:



                        Koszyk

                        Twój koszyk jest pusty.

                        Dokonaj swoich pierwszych zakupów

                        Cena zestawu: %bundleSum%
                        Anuluj